05 veebruar 2013

Palgapäev 1970

 Üllatav, kui palju infot on esimesel pilgul suhteliselt tühja pildi peal. Palgapäev Pala kolhoosis. Paremal kolhoosi kassapidaja Paul, vasakul sõber Evald, kes on pudeli viina ka kaasa võtnud.Tõenäoliselt on palgad juba enam-vähem makstud, töö juures viina võtmist tuli tol ajal ikka ette. Viinapudelid ei olnud keeratava korgiga, nii et kui pudel oli lahti võetud, tuli lõpuni juua.
 Raha on paremal lahtritega sahtlis, arvutamine käib arvelauaga. Palka makstakse sularahas nimekirja alusel, mis on tõenäoliselt laual keskel.
 Tagaseinas on 1970. aasta kalender. Kalendris on Lenini pilt ja 1870-1970, see oli Lenini 100. sünniaastapäeva aasta, millega seoses anti välja medaleid ja pühendati sellele töövõite jms. Ega keegi seda tõsiselt ei võtnud, nii lihtsalt pidi tegema.
 Laual on ka 2 pastapliiatsit. Minu mäletamist mööda tulid pastapliiatsid Eestis müügile kuskil 1968.aasta paiku. Kui tera tühjaks sai, mindi pastapliiatsi täitja juurde, kes selle uuesti sinist pastat täis pressis. Tal olid käed alati pastased, ma veel mõtlesin, et kuidas ta need puhtaks saab.
 Vot, kui palju juttu ühe viinavõtmise pildi juurde.

Olavi albumist.

3 kommentaari:

  1. Tuleb meelde raamat "Heinatants":))

    See küll kirjutatud natuke hilisemast ajast, aga ikkagi pmst samast Nõukaaja palgapäevade nimel elamisest, viinaprobleemist ja "lihtsast" elust koloosi põldudel:))

    VastaKustuta
  2. Minu mäletamist mööda (olin siis üsna väike) täideti pastapliiatseid postkontoris. Alles hiljaaegu mõtlesin, et olen seda vist unes näinud, sest see situatsioon tundus nii jabur ja keegi ka ei jaganud ka mu mälestusi. Väga huvitav blogi!

    VastaKustuta
  3. Tartus täideti pastateri Kingissepa tänavas Tsink Plekk Pangi rea peal ühes 1.korruse väikses ruumis, tavaliselt tuli oma tühjade teradega mõne-inimeselises järjekorras seista. Seal lähedal kõrval oli veel iseteeninduslik habemeajamine.

    VastaKustuta