24 november 2022

Kuulimäng 1963

 

Minu üks lapsepõlve lemmikmänge. Sain selle siiani säilinud mängu 6. sünnipäevaks. Mäletan, et mängisime seda tihti kogu perega, paberi peale olid kirjutatud pikad tulbad tulemustega.

 Mängulaudu toodeti Nõukogude Liidus väga erinevaid, erksamate värvidega kollase maapinnaga mängu pildistasin Eestis ühe söögikoha seinalt, lisaks püüdsin leida netist samasuguseid kahe kahuriga ja loomadega mängulaudu ja teha kindlaks, kus minu mäng võiks olla toodetud.


Üsna sarnase mängulauaga variante sain kokku 4, olid veel mõned värvierinevused. Paistab, et minu mäng on tehtud Minskis, aga see pakendiga mäng Lvovi mööblivabrikus, teiste kohta ei saanud midagi teada.

Lisaks jahimehe mängule olid ka samasuguse mängulauaga jalgpall ja liiklusmäng, viimasel paistavad puuduvat kuulikausikesed.



Liiklusmäng on toodetud Minski mänguasjade tootmise ühenduse "Mir" 4.filiaalis Ostrošiškiis 1979.aastal, hind 2 rubla 5 kopikat.

 

2 kommentaari:

  1. Mina olen sündinud 1980 ja mu vend 1984, aga seda jahiversiooni oleme ohtralt ja kirglikult mänginud. Tõsi, me ei nimetanud seda kunagi kuulimänguks (selle nime peale poleks tulnudki) ega isegi jahimänguks. Mingil arusaamatul põhjusel, millel võis midagi tegemist olla Šoti jalgpallivõistkonnaga, nimetasime me seda mängu hoopis Šotimaaks.

    VastaKustuta
  2. Väikse kuuliga mängudest olen mänginud järgmisi:

    1) Siin toodud pilte meenutavat mängu Ilvesejaht, kus kuul tuli tulistada võimalikult kalli looma pihta.
    2) Lauajalgpalli, kus plekist mehikesed pidid jalaga palli väravasse lööma.
    3) Kahe küljega veeretamishokit, kus kuul pidi vältima valesid auke ja minema väravaauku.
    4) Lauakujulist labürinti, kus kuul tuli veeretada aukudest mööda. Täiendasin seda omapoolse fantaasiaga, et võistlevad erinevate nimedega rallisõitjad.
    5) Kuubikukujulist labürinti, kus kuul tuli veeretada kõige ülemiselt korruselt kõige alumisele.
    6) Kolme kuuliga mängu, kus kolm kuuli pidid korraga kolme lohku püsima jääma.

    Suure kuuliga olen mänginud vist keeglit ja koolis kuulitõuget teinud.

    Ükski neist pole mu lemmikmäng, ühegagi ei tegeleks nii pikalt kui malega.

    VastaKustuta