15 mai 2012

Ringvaate filmimine

Ülo Keedus filmib ringvaate "Nõukogude Eesti" nr 13  1978 jaoks.

Üks lõik selles ringvaates oli ALMAVÜ purilenduritest, aga mäletan ainult kohta, kus mina olin - istusin purilennukisse ja panin rihmad kinni.

Leidsin samateemalise pildi ka Ridali Lennuklubi leheküljelt.

Nõukogude ajal oli kinos filmi ees alati 10-minutiline ringvaade. Üldiselt seda eriti ei tahetud vaadata, aga kui oli "Nõukogude Eesti", siis vahel oli päris huvitav.
Palju paremini on meelde jäänud "Süütenöörid", mis olid üldiselt hea huumoriga tehtud ja paljastasid üksikuid kitsaskohti Nõukogude elus. Praegu tuleb meelde lugu pesumasinate tehasest "Riga", kuhu anti suured rahad, et nad hakkaksid tootma automaatpesumasinaid, aga nemad täiustasid selle eest hoopis oma "mootoriga pesupalide" liini. See termin on ka sealt filmist.
Üks "Süütenööri" lugu oli TRÜ raamatukogu ehituse venimisest.

9 kommentaari:

  1. Minu arvates tegi Ülo Keedus Tallinnfilmile üksikuid ringvaatepalu. Ülo Keedusega seoses meenub mulle eelkõige tema rikkalik isiklik filmiarhiiv. Oli ta ju üks meie viljakamaid ja edukamaid filmiamatööre. Kahjuks ta poeg, preaegu tuntud ja hinnatud filmitegija, ei pidanud isa elutööst vist eriti lugu. Osa sellest arhiivist leiti prügimäelt...

    VastaKustuta
  2. Keeduse arhiivist on kahju, ta filmis ka Ridali lennuväljal päris palju. Oli ta ju üks Eesti purilennu rajajaid, raamatu "Purilend" (1962) autor ja Eestis 1958.a valmistatud purilennuki HLK-1 (Helme, Link, Keedus) üks tegijaid.
    1970-ndatel tehti ka film Eda Laanest "Tiivad päikeses", aga ma ei mäleta, kas selle tegi Keedus või keegi teine.

    VastaKustuta
  3. Kas see: http://www.efis.ee/et/filmiliigid/film/id/6997
    või see: http://www.efis.ee/et/filmiliigid/film/id/9157

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on alumise filmimine, "Purilendurid" 1978. Olen näha tahtnud, aga ma olen aru saanud, et peab arhiivist tellima.
      "Vabalennu" tegemist nägin ka. Operaator oli õhus filmimise ajal Jak-12 sabaosas kõhuli, nöörijupiga kinni seotud, ja filmis lahti olevast kereluugist, pärast tunnistas, et ülekoormuse ajal muutus kaamera nii raskeks, et peaaegu oleks käest pillanud. Sedagi filmi oleks tore vaadata.

      Kustuta
  4. Sel pildil olen mina :)

    VastaKustuta
  5. Helle?
    Peab siis purilennust veel kirjutama, kui purilendurid blogi loevad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Otsisin suvel infot selle ringvaate kohta ja leidsin, väga vahva. Mul endal on see pilt kaduma läinud.

      Kustuta
  6. Head inimesed! Kas keegi aitaks mul leida 1977.a ringvaadet,kus on video bagisõidust?Mina ei suuda leida...Seal sõidab minu vend.Andke palun nõu, kuidas ja kust otsida!

    VastaKustuta
  7. Eesti filmi andmebaasist tuleks otsida, http://www.efis.ee/

    VastaKustuta