20 jaanuar 2018

Saku õlleladu, 1930-ndad

  Õllelaod olid vaheetapid õlle tarnimisel tehastest kõrtsidesse ja kauplustesse. Tehastel olid üle Eesti laod, kuhu õlu transporditi vaatides raudteevagunitega. Suvel kasutati selleks jäävaguneid, talvel köetavaid vaguneid (kütja sõitis kaasa), väiksemaid koguseid saadeti õlgkotiga ümbritsetud vaatides. Õllelaos villiti õlu pudelitesse, sildistati ning veeti ümbruskonna kauplustesse laiali. Tühjad pudelid ja kastid (korvid) osteti tagasi.

                             H.Uuseni kaupluse ees Voldis (Tabivere lähedal).
 Kuni 1927. aastani sellistes väikestes poodides õlut ei müüdud, õlut võis müüa ainult kõrgema järgu kaubanduspatendi ostnud kauplustes. 1926 - 1932.a kehtis õlletehaste vaheline tsoonileping, mille järgi Põhja-Eestis müüdi Saku ja Lõuna-Eestis A. Le Coq`i tooteid.

 Õllelaod varustasid poode-kõrtse paarikümne kilomeetri raadiuses. 1920-ndatel veeti õllepudelid laiali hobustega, 1930-ndate alguseks olid teed ehitatud paremaks ja õlut sai laiali vedada juba autodega.

Saku õllelao autoga pilt Osta.ee-st.

Pahkla Tuletõrjujate Kogu on saatnud Kohilast Saku õlletehasele 1.sept 1937 pruugitud vaate ja kraane.

Blogis on Saku õlletehasest olnud juttu siin.

Pildid Ilme fotokarbist ja Osta.ee-st.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar