26 september 2021

Autojuhieksam 1948

 18-aastane Heino tegi 1948. aastal autojuhieksami ning oli pärast seda sõjaväes autojuht ja hiljem kogu elu Tartus taksojuht.

  Heino kabiini taga ümmarguse talvemütsiga.

.

Teooriaeksam 1948. aasta kevadel.

Heino vasakult esimene (pool pead).

Mõned nopped 1948.a kehtinud liikluseeskirjast:

*punase fooritulega oli lubatud pöörata paremale, kui see ei sega teisi liiklejaid (esimene kolme tulega foor pandi Eestis tööle Tallinnas 1947.a, arvatavasti oli see 1948. a ainukene);

*maanteel pidi mõõdasõitja enne möödasõidu alustamist andma helisignaali, üle 60 km/h sõitvatest autodest oli möödasõit keelatud (sõiduautode kiirus muidu ei olnud piiratud); 

*tagurpidisõit oli keelatud rohkem kui 15m ja kiiremini kui 5 km/h;

*kui üheliigiliste teede ristmikule lähenes korraga kaks trammi, oli õigus suurema liininumbriga trammil;

*oli keelatud juhtida jõuvankrit, olles korratu välimusega (raseerimata, määrdunud riietes jms);

*trammi- ja bussijuhid ei tohtinud juhtimise ajal kõnelda, süüa ega suitsetada;

*linnades ja asulates oli lubatud maksimumkiirus sõiduautodel ja mootorratastel 40 km/h, bussidel 35 km/h, veoautodel 30 km/h, järelvankriga autodel 25 km/h ja jalgratastel ning raudrehvide või roomikutega jõuvankritel 15 km/h.

 

Heino sõjaväes autojuhina.

 

Heino taksojuhina.
 

Tänud Tiinale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar