tag:blogger.com,1999:blog-3050992855816568282.post1769358913366153613..comments2024-03-26T18:28:03.610+02:00Comments on Jalutuskäik ajas: Langevarjuhüpped 1965Akihttp://www.blogger.com/profile/08734931353588860653noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3050992855816568282.post-32686341065707970822014-10-23T14:16:21.734+03:002014-10-23T14:16:21.734+03:00See oli Tallinnas, Tartu klubil ei ole kunagi aero...See oli Tallinnas, Tartu klubil ei ole kunagi aerostaati ega An-2 olnud. 1975.aastal, kui mina esimese hüppe tegin, telliti nii An-2 kui ka langevarjuinstruktor Mere Tiit Tallinnast.<br /> Illar Link rääkis kunagi oma esimestest langevarjuhüpetest, mis ta tegi õhupalli gondlist, mulle jäi mulje, et tegemist oli päris õhupalliga, aga võib-olla oligi seesama aerostaat. Akihttps://www.blogger.com/profile/08734931353588860653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3050992855816568282.post-52769371022373238812014-10-22T21:28:19.688+03:002014-10-22T21:28:19.688+03:001956. aastal anti lennuspordiklubile aerostaat e l...1956. aastal anti lennuspordiklubile aerostaat e loheõhupall, mis hõljus trossi otsas paigal 500-800 m kõrgusel ning gondlis oli lisaks instruktorile ruumi 3 langevarjurile. Sellised tingimused küll ei andnud spordimeisterlikkust, kuid saadi treenida maandumistäpsust ning viithüpetest tulid kõne alla ainult kuni 5-sekundilised kukkumised, sedagi pooleldi pahuksis ohutusnõuetega. Ohutustehniliselt ei tehtud sportlikke hüppeid madalamalt kui 500 m kõrguselt. 1960. aastal tulid Jak-12 ning 1964. aastal AN-2, mis mahutasid juba 10 sportlast.Castleladyhttps://www.blogger.com/profile/01090826786855368686noreply@blogger.com